Kleenex - Nr. 1 in het voorkomen van een rode, schrale neus

Kleenex - Nr. 1 in het voorkomen van een rode, schrale neus

Om iedereen te helpen bij het voorkomen van een rode, schrale neus, zetten we in samenwerking met Kleenex en Backbone Marketing een grote Out-of-Home campagne op.

Spectacular
In Den Haag bouwden we een abri om tot een gezellige huiskamer. Voorbijgangers wachtten hier comfortabel op de tram en kregen een week lang tissues aangeboden van het promotieteam. Daarnaast konden de reizigers rekenen op extra steun van Kleenex tijdens de vrieskou. Door op de grote rode knop te drukken, ontvingen enkele reizigers een heerlijk warme trui. 

Sampling
De campagne van Kleenex bestond, naast de spectacular, ook uit een sampling actie. Met een opvallende bus reed Kleenex door heel Nederland om zoveel mogelijk neuzen te voorzien van de tissues. Daarnaast stond Kleenex, met haar tissueteam, een hele dag op Amsterdam Centraal Station om reizigers te verblijden met de nr. 1 tissues.

Digital Out-of-Home
Tegelijk met de fieldmarketingactie op Amsterdam Centraal Station zette Kleenex al onze digitale schermen op het station in om iedereen op de actie te attenderen. 

Kleenex Den Haag   Kleenex Den Haag 

Lees meer

Saskia Noort - Huidpijn

Saskia Noort  - Huidpijn

Exterion Media en Ambo Anthos uitgevers hebben ervoor gekozen om Nederland op wel heel unieke wijze kennis te laten maken met het meest rauwe, pijnlijke en schurende nieuwe boek van Saskia Noort tot nu toe: ‘Huidpijn’. In de week voorafgaand aan de verschijning van het boek van de populaire schrijfster waren door heel Nederland op Out-of-Home zinnen te lezen uit het gloednieuwe boek, dat sinds 5 juli in de winkel ligt.

Social Media rode draad
Omdat Social Media een belangrijk thema in het boek inneemt hebben AmboAnthos uitgevers en Exterion Media gekozen voor de bijpassende interactieve OOH-campagne. Op verschillende drukbezochte locaties werden voorbijgangers getriggerd om het boek te lezen; op treinstations, in de metro van Rotterdam en in het centrum van Amsterdam en Den Haag. Van pakkende regels uit het boek op abri’s en Moving Billboards tot aan korte teksten op bierviltjes, de campagne was niet te missen. Vervolgens werden fans via Social Media (Instagram, Facebook of Twitter) opgeroepen een foto van hun favoriete zin te delen met ‪Huidpijn of ‎SaskiaNoort. Hiermee maakten zij kans op 2 kaarten voor de exclusieve boekpresentatie van Saskia Noort op 5 juli.

‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬Een campagne die écht blijft hangen!‬‬
Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director: “Wij 
zijn trots dat we een bijdrage konden leveren aan de lancering van Saskia Noorts Huidpijn. Ambo Anthos uitgevers heeft met haar partners, waaronder wij, erg goed en breed nagedacht over deze campagne. Het doorvertalen van het boek naar alle touchpoints is prachtig uitgevoerd waarbij de dominante kleur roze echt blijft hangen. Het kon niet anders dan dat ‘Huidpijn” wederom een bestseller voor Saskia Noort zou opleveren!"

Fantastische resultaten
Maartje de Jong, Marketing Manager, Ambo Anthos uitgevers: “Het is fantastisch om te zien dat een plan werkt, zoals je wil dat het werkt. En dat er vóór verschijnen van het boek al zoveel mensen, consumenten én boekverkopers in beweging kwamen om met ons aan de Huidpijn-campagne te bouwen.

Bekijk hier de VIDEO van de campagne.
 
 

Lees meer

Angry Birds

Angry Birds

Om de nieuwe bioscoopfilm “Angry Birds: De Film” in de spotlights te zetten heeft Universal Pictures Netherlands, in samenwerking met Exterion Media, een grootschalige OOH-campagne ontwikkeld waarbij optimaal gebruik is gemaakt van de diverse mogelijkheden van OOH

Een selfie met de Angry Birdss
Zo werden er, naast de opvallende en kleurrijke reguliere abri-campagne die landelijke zichtbaar was, Social Interaction abri’s in verschillende grote steden in Nederland ingezet. De diverse, compleet met Angry Birds bestickerde, abri’s nodigden passanten uit om een selfie te maken met de Angry Birds. Deze selfie konden zij vervolgens delen op de Angry Birds Facebookpagina, waarmee zij kans maakten op mooie filmprijzen. Dat de interactieve abri’s niet te missen waren en er gretig selfies werden gemaakt is duidelijk; in de eerste week werden ruim 3.000 foto’s gemaakt, waarvan er zeker 2.000 online zijn geplaatst!

Optimaal gebruik DOOH
Aanvullend werd middels een Full Motion Video perfect ingespeeld op de digitale OOH mogelijkheden. In de 10 seconden video maak je op verrassende wijze kennis met de Angry Birds, die al spelenderwijs een van de birds met een katapult ‘afschieten’, waardoor deze met zijn snavel het glas (in dit geval het digitale scherm) lijkt te breken.

Creatief gebruik medium
De campagne laat zien dat het op creatieve wijze gebruik maken van de  meer ‘traditionele’ OOH mogelijkheden in combinatie met relatief ‘nieuwe’ (digitale) OOH mogelijkheden zeer zeker zijn vruchten afwerpt.

De OOH-campagne liep van 9 tot 16 mei en heeft ervoor gezorgd dat het publiek op een innovatieve en interactieve manier in contact is gekomen met “Angry Birds: De Film”.

Lees meer

Samsung AddWash

Samsung AddWash

Samsung pakt uit met grootschalige Out-of-Home campagne ter promotie van de AddWash wasmachine

Om de nieuwe Samsung AddWash te promoten, zette Samsung een landelijke Out-of-Home campagne op. De spectacular, waarvan het concept mede door Exterion Media bedacht is, was de kers op de campagne en liet op ludieke wijze zien wat de USP is van de AddWash; was toevoegen via een speciale deur op het moment dat je de was al hebt gestart en je bijvoorbeeld een sok bent vergeten. Om consumenten op unieke wijze kennis te laten maken met dit nieuwe product werd in de abri op de Coolsingel, in hartje Rotterdam, een echte AddWash wasmachine in de abri gebouwd. Om de wasmachine extra in de spotlights te zetten werd deze opgelicht met LED strips en werd een digitaal scherm geplaatst, waar de commercial van Samsung te zien was.  Aanvullend was er een promotieteam aanwezig om sokken met RFID-chips uit te delen. Deze moesten passanten in de wasmachine doen en vervolgens kregen zij, door middel van een ingebouwde RFID-chip die gelezen werd, te horen of zij de gelukkige winnaars waren van één van de 3 wasmachines.

De spectacular is een uitstekend voorbeeld van hoe je als adverteerder je doelgroep op creatieve en bijzondere wijze kennis kan laten maken met een nieuw product.

     

Lees meer

Bekijk ook 9 3 2 4 0 andere cases:

  • Kleenex - Nr. 1 in het voorkomen van een rode, schrale neus

    Om iedereen te helpen bij het voorkomen van een rode, schrale neus, zetten we in samenwerking met Kleenex en Backbone Marketing een grote Out-of-Home campagne op.

    Spectacular
    In Den Haag bouwden we een abri om tot een gezellige huiskamer. Voorbijgangers wachtten hier comfortabel op de tram en kregen een week lang tissues aangeboden van het promotieteam. Daarnaast konden de reizigers rekenen op extra steun van Kleenex tijdens de vrieskou. Door op de grote rode knop te drukken, ontvingen enkele reizigers een heerlijk warme trui. 

    Sampling
    De campagne van Kleenex bestond, naast de spectacular, ook uit een sampling actie. Met een opvallende bus reed Kleenex door heel Nederland om zoveel mogelijk neuzen te voorzien van de tissues. Daarnaast stond Kleenex, met haar tissueteam, een hele dag op Amsterdam Centraal Station om reizigers te verblijden met de nr. 1 tissues.

    Digital Out-of-Home
    Tegelijk met de fieldmarketingactie op Amsterdam Centraal Station zette Kleenex al onze digitale schermen op het station in om iedereen op de actie te attenderen. 

    Kleenex Den Haag   Kleenex Den Haag 

    #
  • Samsung AddWash

    Samsung pakt uit met grootschalige Out-of-Home campagne ter promotie van de AddWash wasmachine

    Om de nieuwe Samsung AddWash te promoten, zette Samsung een landelijke Out-of-Home campagne op. De spectacular, waarvan het concept mede door Exterion Media bedacht is, was de kers op de campagne en liet op ludieke wijze zien wat de USP is van de AddWash; was toevoegen via een speciale deur op het moment dat je de was al hebt gestart en je bijvoorbeeld een sok bent vergeten. Om consumenten op unieke wijze kennis te laten maken met dit nieuwe product werd in de abri op de Coolsingel, in hartje Rotterdam, een echte AddWash wasmachine in de abri gebouwd. Om de wasmachine extra in de spotlights te zetten werd deze opgelicht met LED strips en werd een digitaal scherm geplaatst, waar de commercial van Samsung te zien was.  Aanvullend was er een promotieteam aanwezig om sokken met RFID-chips uit te delen. Deze moesten passanten in de wasmachine doen en vervolgens kregen zij, door middel van een ingebouwde RFID-chip die gelezen werd, te horen of zij de gelukkige winnaars waren van één van de 3 wasmachines.

    De spectacular is een uitstekend voorbeeld van hoe je als adverteerder je doelgroep op creatieve en bijzondere wijze kennis kan laten maken met een nieuw product.

         

    #
  • Saskia Noort - Huidpijn

    Exterion Media en Ambo Anthos uitgevers hebben ervoor gekozen om Nederland op wel heel unieke wijze kennis te laten maken met het meest rauwe, pijnlijke en schurende nieuwe boek van Saskia Noort tot nu toe: ‘Huidpijn’. In de week voorafgaand aan de verschijning van het boek van de populaire schrijfster waren door heel Nederland op Out-of-Home zinnen te lezen uit het gloednieuwe boek, dat sinds 5 juli in de winkel ligt.

    Social Media rode draad
    Omdat Social Media een belangrijk thema in het boek inneemt hebben AmboAnthos uitgevers en Exterion Media gekozen voor de bijpassende interactieve OOH-campagne. Op verschillende drukbezochte locaties werden voorbijgangers getriggerd om het boek te lezen; op treinstations, in de metro van Rotterdam en in het centrum van Amsterdam en Den Haag. Van pakkende regels uit het boek op abri’s en Moving Billboards tot aan korte teksten op bierviltjes, de campagne was niet te missen. Vervolgens werden fans via Social Media (Instagram, Facebook of Twitter) opgeroepen een foto van hun favoriete zin te delen met ‪Huidpijn of ‎SaskiaNoort. Hiermee maakten zij kans op 2 kaarten voor de exclusieve boekpresentatie van Saskia Noort op 5 juli.

    ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬Een campagne die écht blijft hangen!‬‬
    Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director: “Wij 
    zijn trots dat we een bijdrage konden leveren aan de lancering van Saskia Noorts Huidpijn. Ambo Anthos uitgevers heeft met haar partners, waaronder wij, erg goed en breed nagedacht over deze campagne. Het doorvertalen van het boek naar alle touchpoints is prachtig uitgevoerd waarbij de dominante kleur roze echt blijft hangen. Het kon niet anders dan dat ‘Huidpijn” wederom een bestseller voor Saskia Noort zou opleveren!"

    Fantastische resultaten
    Maartje de Jong, Marketing Manager, Ambo Anthos uitgevers: “Het is fantastisch om te zien dat een plan werkt, zoals je wil dat het werkt. En dat er vóór verschijnen van het boek al zoveel mensen, consumenten én boekverkopers in beweging kwamen om met ons aan de Huidpijn-campagne te bouwen.

    Bekijk hier de VIDEO van de campagne.
     
     

    #
  • Angry Birds

    Om de nieuwe bioscoopfilm “Angry Birds: De Film” in de spotlights te zetten heeft Universal Pictures Netherlands, in samenwerking met Exterion Media, een grootschalige OOH-campagne ontwikkeld waarbij optimaal gebruik is gemaakt van de diverse mogelijkheden van OOH

    Een selfie met de Angry Birdss
    Zo werden er, naast de opvallende en kleurrijke reguliere abri-campagne die landelijke zichtbaar was, Social Interaction abri’s in verschillende grote steden in Nederland ingezet. De diverse, compleet met Angry Birds bestickerde, abri’s nodigden passanten uit om een selfie te maken met de Angry Birds. Deze selfie konden zij vervolgens delen op de Angry Birds Facebookpagina, waarmee zij kans maakten op mooie filmprijzen. Dat de interactieve abri’s niet te missen waren en er gretig selfies werden gemaakt is duidelijk; in de eerste week werden ruim 3.000 foto’s gemaakt, waarvan er zeker 2.000 online zijn geplaatst!

    Optimaal gebruik DOOH
    Aanvullend werd middels een Full Motion Video perfect ingespeeld op de digitale OOH mogelijkheden. In de 10 seconden video maak je op verrassende wijze kennis met de Angry Birds, die al spelenderwijs een van de birds met een katapult ‘afschieten’, waardoor deze met zijn snavel het glas (in dit geval het digitale scherm) lijkt te breken.

    Creatief gebruik medium
    De campagne laat zien dat het op creatieve wijze gebruik maken van de  meer ‘traditionele’ OOH mogelijkheden in combinatie met relatief ‘nieuwe’ (digitale) OOH mogelijkheden zeer zeker zijn vruchten afwerpt.

    De OOH-campagne liep van 9 tot 16 mei en heeft ervoor gezorgd dat het publiek op een innovatieve en interactieve manier in contact is gekomen met “Angry Birds: De Film”.

    #
  • New Balance Station Domination

    New Balance en Exterion Media introduceren unieke NN Marathon Rotterdam hardloopschoen

    In samenwerking met Exterion Media heeft New Balance haar doelgroep op opvallende wijze kennis laten maken met de Limited Edition Rotterdam Fresh Foam 1080, hardloopschoenen die speciaal voor de Marathon van Rotterdam zijn ontworpen. In de twee weken voorafgaand aan de marathon én tijdens de marathon (waar New Balance hoofdsponsor van is) is dit nieuwe model grootschalig in hartje Rotterdam gepromoot. Een Station Domination op Metrostation Beurs en een abri bestickering op het stationsplein van Rotterdam, aangevuld met een reguliere OOH-campagne, vormden tezamen deze unieke campagne. De actie is een slimme manier om OOH te koppelen aan een gigantisch buitenevent waar jaarlijks 925.000 bezoekers, voornamelijk met het openbaar vervoer, naartoe komen.
    Van 29 maart t/m 11 april werden de nieuwe hardloopschoenen in de spotlights gezet, bekijk hier de campagnevideo.

    Martin de Bruin, Marketing Assistant Benelux, New Balance;
    “Wij kijken tevreden terug op onze campagne i.s.m. Exterion Media.
    De campagne heeft positief bijgedragen aan onze exposure in aanloop naar en tijdens de NN Marathon Rotterdam"

    #
  • Fieldmarketing - Milka

    Brandwise heeft in tientalle winkelcentra een grote landelijke promotie van Milka opgezet.
    Met een team van 4 personen per locatie gaan ze op een vrolijke en sympathieke wijze de mensen, wanneer gewenst, voorzien van een tablet chocolade.
    Dit vanuit een echte eyecatcher, namelijk de setting van Milka. Bij het uitdelen van de chocolade gebruiken ze geen verpakkingen.

    Hierdoor blijft de omgeving schoon en laten ze deze ook weer netjes achter. Verder is de setting van Milka een stukje entertainment op zich en een versiering van het straatbeeld.
     

                           Afbeeldingsresultaat voor Milka vrolijke actie

    #
  • Fieldmarketing - BelVita

    Opvallers promoot BelVita

    Met een mooie eigentijdse eyecatcher... De BelVita ontbijt-bus.  Een promoteam met uniforme promotiekleding inclusief branding, houten stoelen en tafels. Dit samen vormt een uitnodigend terras, visuele communicatie in de vorm van sample units, banners en beachflags. Hierbij nodigt het promoteam de consumenten uit voor een compleet ontbijt inclusief zuivel, fruit, koffie en/of thee in of rondom de bus. Het promoten van de  handige (to go) ontbijtbiscuits vlak bij een supermarkt. 

    Zeker in the picture zo'n vrolijk geheel.
     
     Afbeeldingsresultaat voor belvita bus

     

     

     

     

     

    #
  • Hans Anders

    Om het verhaal van Hans Anders goed over te kunnen brengen en de doelgroep bewust te maken van de nieuwe producten en mooie kortingen, heeft CHASE een mooie campagne neergezet door een aantal weken met deze ludieke setting door Nederland trekken en Hans Anders extra onder de aandacht brengen.

    #
  • Fieldmarketing - Aquafresh

    Aquafresh introduceerde begin 2017 een nieuwe tandpasta met een intens frisse smaak, die naar eigen zeggen tot wel acht keer frisser aanvoelt. Deze tandpasta is speciaal ontwikkeld voor het tegengaan van tandplak en bacteriën. En hoe kun je de consument hier beter mee kennis laten maken dan met het inzetten van fieldmarketing?

    Deze vergunningen van de fieldmarketing acties van Aquafresh in de winkelcentra zijn via Exterion Media verleend. Deze fieldmarketing inzet is onderdeel van een totaalcampagne, waarin Aquafresh Intense Clean tandpasta introduceert. Aanvullend waren een serie radiocommercials ontwikkeld en is er gebruik gemaakt van een TV commercial, online advertising, instore promotie en sampling die de campagne extra ondersteunen.

    #